Koolitus ei ole lahendus igale probleemile
Ka juhi poolt esitatud koolitustellimus võib vahel vajada tagasilükkamist.
Suheldes tellijatega või vaadates sotsiaalmeedia foorumites „soovituste rubriiki“, jääb sageli mulje, et peamine küsimus õpilahenduse loomisel on, millise tööriistaga sisu edasi anda ja kuidas mõnda tehnoloogiat kasutada. Vähem tähelepanu saab miks ja kellele lahendust vaja on või milliseid tulemusi soovitatud formaadi või tööriista kasutamine sisuliselt andis.
Õpilahenduse loomine ei peaks algama ka arutelust „kui pikk võib video olla“, millist tehnoloogiat kasutada või mitut animatsiooni/videot peaks õppemoodul sisaldama, et õppijate tähelepanu hoida. Õpikogemuse disainerina puutun ikka ja jälle kokku tellijatega, kes vajaduse kirjeldamise asemel kirjeldavad ootusi läbi meeldimise ja formaatide. Näiteks „meie inimestele meeldib Articulate Rise’i kursus, sest see mõjub kaasaegselt“ või „meie inimestele meeldib animatsioon“. Ka hangetes, millega olen kokku puutunud, hangitakse pigem „ägedalt pakitud sisu“ mitte õppija ja ärilisest vajadustest lähtuvat õpilahenduse või töösoorituse toetamise lahendust. Testi kõrged skoorid, koolituse meeldimine ja mõnusalt veedetud aeg ei taga kahjuks veel õppimist. See võib küll tagasisidelehtedele tuua kõrge rahulolu punkid, aga on harva piisav selleks, et õpitut töös rakendataks.
Kuidas siis sobivat lahendust valida?
Esmalt peaksime aru saama, millist probleemi me üldse lahendama peame hakkama. Toon ühe näite.
Online-kursuse loomise stardipakett
Online-kursuse loomise stardipakett on 100% veebis toimuv kursus, milles lihtsalt järgitava protsessi abil lood oma online-kursuse ideele selge raami. See algab kliendile loodava väärtuse kirjeldamisega. Määratled kursuse mõõdetavad tulemused ning tegevused, milles õppijad teadmisi ja oskuseid töökohal rakendavad. Lood õppija persoona, mis aitab teha nii kursuse sisu kui formaadi otsuseid.
Nelja nädala jooksul valmiv kursuse raam on kasutatav tehnilise lahenduse ja arendustellimuse sisendina.
Kursus sobib tööalase online-õppe ja e-õppe loojatele ning koolitajatele, kellel on vajadus luua konkreetse probleemi lahendamist soodustav õppimise lahendus. Samuti on see sobilik koolitajatele, kes vajavad metoodilist tuge ja abistavaid küsimusi oma online-kursuse loomisel.
Tasuta (beta) kursus toimus 22.veebruarist kuni 21.märtsini 2021 (4 nädalat).
Online-kursuse loomise stardipaketi beta kursuse vastu oli huvi suur. Kursusega liitus 62 osalejat. Saadud tagasiside kursuse lõpus andis head sisendit järgmises versioonis muudatuste tegemiseks. Lisaks ka kindluse, et selline kursuse formaat sobib neile, kellel vajadus oma valdkonnas õpilahendus luua või tellida ning selleks metoodilist tuge või vastutuspartnerit vajavad.
Osalenute kogemus:"Mulle meeldis kuidas inimesed said kokku ja võtsid selle aja, et arutada, katsetada ja kirjeldada oma soovi midagi koolituse abil parandada ning kui palju on sarnaseid valukohti. Et kuidas väga palju suuri murekohti võib tegelikkuses pulkadeks võetuna olla nii lihtsad. Oma töökoormuse vähendamiseks ja teadlikkuse tõstmiseks loodav koolitus omab tegelikult väga otsest mõju ärilistele eesmärkidele." - Georg Mäll -
"Mulle väga meeldis, et koolitaja on ise väga põhjalikult valdkonda tundma õppinud ja teab seda nii teoreetilise kui praktilise poole pealt. See oli tõeliselt innustav ja ka usaldust tekitav." - Maarit Vabrit-Raadla -
"Kursus annab Sulle küsimused, mitte vastused, nagu Kubricku looming. Mis on väga hea, midagi ei nämmutata valmis, näri ise ja seedi mõnuga (või oled halvasti, ebapiisava väiksusega oma asja omadused tükkideks võtnud). Mõtlemapanek oma asjadele, fokuseeritult ja süsteemselt (läbi õigete küsimuste "õhus")." - Georg Merilo -